ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

Πέμπτη 4 Νοεμβρίου 2021

9 Οκτωβρίου παγκόσμια ημέρα ταχυδρομείου

Αφορμή στάθηκε το παραμύθι «Όλα επιτρέπονται;»,


όπου η κυρία Ασβού ταχυδρομεί προσκλήσεις για τα γενέθλια του κορακιού βάζοντας τες σε ένα κουτί.

Τι κουτί  όμως είναι αυτό; Ένα οποιοδήποτε κουτί;

Μιλήσαμε για το ταχυδρομικό κουτί και την χρησιμότητά του. 

Τι μπορούμε να στείλουμε και να παραλάβουμε με το ταχυδρομείο; Στη συνέχεια, αναφερθήκαμε στο πως γράφουμε ένα γράμμα καθώς και που μπορούμε να το στείλουμε.

Τι γράφουμε πάνω στο φάκελο; Παρατηρήσαμε μία επιστολή όπου επάνω είχε γράμματα και εικόνα. Τι σημαίνουν αυτά; 

Ύστερα από συζήτηση εξηγήσαμε στα παιδιά ότι πάνω στο φάκελο γράφουμε το όνομα και την διεύθυνση του αποστολέα και του παραλήπτη και βάζουμε και γραμματόσημο.


 
Στείλαμε γράμματα.


Έπειτα, αναρωτηθήκαμε και εξηγήσαμε τι σημαίνουν τα αρχικά ΕΛΤΑ που απεικονίζονται πάνω στο φάκελο καθώς και η φιγούρα που εμφανίζεται  στο εξωτερικό του κουτιού όπως εξίσου και στο φάκελο. Εξηγήσαμε λοιπόν, την σημασία τους και μέσω των απαντήσεων καταλήξαμε ότι είναι η φωτογραφία του θεού Ερμή, ταχυδρόμου των θεών. Στη συνέχεια, είδαμε ένα βίντεο από την ελληνική μυθολογία που αφορούσε τον θεό Ερμή.


Μάθαμε ότι το πρώτο γραμματόσημο είχε πάνω τη φωτογραφία του θεού Ερμή καθώς και ότι το γραμματόσημο είναι μία σύνθετη λέξη αποτελούμενη από τις λέξεις "γράμμα" + "σήμα".


 
Προχωρήσαμε στην εργασία με τίτλο: «Ζωγραφίζω το δικό μου γραμματόσημο με το θεό Ερμή». Παρακάτω εμφανίζονται κάποια ε
νδεικτικά φύλλα εργασίας των παιδιών.

         

         

Στη συνέχεια, κάναμε το φύλλο εργασίας: «Αντιστοίχισε την εικόνα με τη σωστή λέξη».


Τέλος, αναφέραμε ότι σήμερα σπάνια στέλνουμε γράμματα με τον παραδοσιακό τρόπο καθώς υπάρχει ένας νέος τρόπος αυτός του e-mail.

Αναφερθήκαμε στον ορισμό του email, ανοίξαμε το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο που διαθέτει το σχολείο μας και εκεί είδαμε ότι μας ήρθε ένα γράμμα για τη συγκέντρωση πλαστικών πωμάτων. 


Εξηγήσαμε στο τέλος, ότι ο τρόπος αποστολής ενός γράμματος παραμένει ο ίδιος είτε στέλνουμε ένα γράμμα παραδοσιακά είτε στέλνοντάς το ηλεκτρονικά αλλά στον ένα τρόπο (παραδοσιακά) παρατηρούμε ότι υπάρχει αποστολέας, παραλήπτης και γραμματόσημο ενώ στον δεύτερο (ηλεκτρονικά), ενώ υπάρχει παραλήπτης και αποστολέας δεν υπάρχει γραμματόσημο. 

Πηγές: 

http://dreamskindergarten.blogspot.com/2011/10/blog-post_09.html

https://www.kinderella.gr/wp-content/uploads/2013/10/fylla-ergasias-pagkosmia-hmera-taxydromeiwn.pdf

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου