ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

Παρασκευή 19 Νοεμβρίου 2021

Αποταμίευση: "ΠΡΟΣΕΧΩ ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΩ"

Κοιτάξαμε στο ημερολόγιο της τάξης και είδαμε ότι στις 31 Οκτωβρίου είναι η παγκόσμια ημέρα αποταμίευσης. Για να μπορέσουμε να καταλάβουμε την έννοια της αποταμίευσης καλύτερα, παρακολουθήσαμε στο διαδίκτυο το βίντεο "Ο μέρμηγκας και ο τζίτζικας".

 

Στη συνέχεια, συζητήσαμε για την έννοια της αποταμίευσης και μάθαμε το αρχικό γράμμα με το οποίο ξεκινά η λέξη, το γράμμα "Αα".

Στο παρακάτω φύλλο εργασίας που κάναμε μετρήσαμε 10 μυρμηγκάκια και τους δώσαμε 10 σποράκια για φαγητό.



Μάθαμε ακόμη, ότι η λέξη αποταμίευση σημαίνει "Προσέχω για να έχω" και έτσι, πρέπει να αποταμιεύουμε τα χρήματα που περισσεύουν για να τα χρησιμοποιήσουμε όταν τα έχουμε ανάγκη.

Με αφορμή λοιπόν, τα όσα είπαμε παραπάνω, διαβάσαμε το παραμύθι με τίτλο: "Το σπάταλο τερατάκι”.

Αναρωτηθήκαμε στην συνέχεια για το που αποταμιεύουμε τα χρήματα και καταλήξαμε ότι οι μεγάλοι τα αποταμιεύουν στην τράπεζα.

Έτσι, τα παιδιά ήρθαν σε πρώτη επαφή με τα χρήματα και την αξία τους και αναγνώρισαν το σήμα του ευρώ.



Τα παιδιά έφτιαξαν τα δικά τους βιβλιάρια αποταμίευσης αφού πρώτα παρατήρησαν τα λογότυπα των τραπεζών καθώς και τη χρήση των βιβλιαρίων.

                                       




 

Αφού οι μεγάλοι αποταμιεύουν τα λεφτά τους στα βιβλιάρια της τράπεζας, πού τα αποταμιεύουν άραγε τα παιδιά;

Μάθαμε λοιπόν ότι τα παιδιά βάζουν τα λεφτά τους στον κουμπαρά. Έτσι, κατασκευάσαμε  κουμπαράδες από  ανακυκλώσιμα υλικά με τη μασκότ της τάξης μας, τον Τσέστερ.








Στη συνέχεια, κάναμε φύλλα εργασίας:

1.Είπαμε την παροιμία "φασούλι το φασούλι γεμίζει το σακούλι" και με αφορμή αυτήν, παίξαμε ένα παιχνίδι μαθηματικών στο οποίο ρίχνοντας το ζάρι έπρεπε κάθε παιδί να αναγνωρίσει τον αριθμό και να κολλήσει τον αντίστοιχο αριθμό φασολιού στο σακουλάκι του.

                                            

Στη συνέχεια, τα παιδιά έπρεπε να συνθέσουν τις λέξεις της παροιμίας ώστε να σχηματιστεί από την αρχή.





2. Αναγνωρίσαμε τον αριθμό που βρισκόταν κάτω από το κάθε πουγκί και τοποθετήσαμε τόσα χάρτινα μπαλάκια όσα μας υποδείκνυε και ο αριθμός. Την ίδια διαδικασία ακολουθήσαμε και υλοποιώντας ζωγραφιές.  

                                                 

3. Μετρήσαμε τα ευρώ και αντιστοιχίσαμε ποσότητα με αριθμό.

                                                







Και εργαστήκαμε με τα παρακάτω φύλλα εργασίας:

 

Ταΐσαμε το γουρουνάκι τόσα ευρώ όσα λέει ο αριθμός...

... και συγκρίναμε ποσότητες. (περισσότερα ή λιγότερα;)



 Αποφασίσαμε κι εμείς να κάνουμε αποταμίευση στο σχολείο μας για να χρησιμοποιήσουμε τα χρήματα όποτε χρειαστεί. Έτσι λοιπόν, μία φορά το μήνα θα ταΐζουμε το γουρουνάκι μας.


Πηγές:

http://dreamskindergarten.blogspot.com/2011/10/blog-post_4866.html

http://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2012/10/blog-post_5835.html?spref=pi

https://metovlemma.blogspot.com/2018/10/blog-post_31.html

http://dreamkindergarten.blogspot.com/2013_10_01_archive.html

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου