ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

Τρίτη 2 Νοεμβρίου 2021

ΠΡΩΤΕΣ ΜΕΡΕΣ

 Τη φετινή χρονιά συντροφιά θα μας κρατήσει ο Τσέστερ το μικρό ρακούν.

Την ημέρα του αγιασμού δώσαμε στα παιδιά ένα δωράκι καλωσορίσματος με τον Τσέστερ και ένα γράμμα όπου έλεγε ότι θα τους περιμένει αύριο για να τους διηγηθεί την ιστορία του.


Πρώτη μέρα

Ανάγνωση παραμυθιού το “Μαγικό φιλάκι”.


Με αφορμή την ανάγνωση του παραμυθιού αποφασίσαμε ότι ο Τσέστερ θα μας συντροφεύει παντού στην τάξη μας. Συγκεκριμένα:

1. Στην είσοδο της τάξης μας

Κάναμε το περίγραμμα του χεριού μας, το κόψαμε και στη μία πλευρά βάλαμε το φιλάκι μας με στάμπα σε σχήμα καρδιάς και από την άλλη ήταν γραμμένο το όνομά μας.



2. Στο παρουσιολόγιό μας

Στα πλαίσια της δράσης της ανακύκλωσης και της επαναχρησιμοποίησης υλικών φτιάξαμε το παρουσιολόγιό μας με ρολό από χαρτί υγείας.



Βάψαμε τα ρολά σε 4 χρώματα (μπλε, πράσινο ,κίτρινο, ροζ). Κάναμε σειροθέτηση των χρωμάτων όπου τα παιδιά έβαλαν τα χρώματα στη σωστή σειρά και έκαναν προχώρησαν στην αναγνώριση χρωμάτων.












3. Ημερολόγιο


4. Στους βοηθούς της τάξης




5. Στις γωνίες της τάξης

                                 

    Παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού: “Σε ποια γωνίτσα κρύφτηκε ο Τσέστερ;”

    Για να βρεθεί ο Τσέστερ οι μαθητές έπρεπε να βρουν λύση σε 10 γρίφους όπου η απάντηση οδηγούσε σε κάθε γωνιά της τάξης βρίσκοντας ένα στοιχείο κάθε φορά. Όταν συγκεντρώθηκαν όλα τα στοιχεία αποφασίσαμε πόσα άτομα θα παίζουν σε κάθε γωνιά. 

    Αντιστοιχήσαμε ποσότητα με αριθμό και στη συνέχεια, μετρήσαμε και ζωγραφίσαμε τόσα παιδιά όσα λέει ο αριθμός και τόσα αποφασίσαμε ότι θα παίζουν στις γωνίες. Ως φύλλο εργασίας δουλέψαμε το "Ζωγραφίζω τη γωνιά που μου αρέσει να παίζω".












6. Το αρχικό του ονόματός μας

Η αφόρμηση έγινε με την ανάγνωση του παραμυθιού “Εμμανουήλ Α. Μπακακούλης”.

Αφού απαντήσαμε στην ερώτηση πώς μας λένε και ποιο είναι το επίθετό μας στη συνέχεια, ψάξαμε να βρούμε το αρχικό γράμμα του ονόματός μας. Ο φίλος μας ο Τσέστερ μας βοήθησε επιδεικνύοντας το δικό αρχικό γράμμα, το γράμμα Τ. Έτσι, το κάθε παιδί παρατηρώντας την καρτέλα καθώς και το όνομά του στο παρουσιολόγιο βρήκε το αρχικό του γράμμα. Εν συνεχεία, οι μαθητές ζωγράφισαν το αρχικό τους γράμμα με την τεχνική Zantagle διακοσμήσαμε τα αρχικά μας…και τα μεταμορφώσαμε σε Τσέστερ !!!   

                                               

Σε μαυροπίνακα γράψαμε με κιμωλία το αρχικό του ονόματός μας και μετά το κάθε παιδί ψέκασε το αρχικό του γράμμα.








Αντιστοίχιση αρχικού γράμματος με το όνομά μας.





Εστιάσαμε στα γράμματα που συνθέτουν το όνομά μας


Από πόσα γράμματα αποτελείται το όνομά μας   


Παιχνίδι αναγνώρισης του ονόματος με στεφάνια

Σε κάθε στεφάνι υπήρχε η καρτέλα με το όνομα του κάθε παιδιού. Το κάθε παιδί κρατούσε την καρτέλα του και όσο έπαιζε η μουσική τα παιδιά έτρεχαν γύρω από τα στεφάνια ενώ μόλις η μουσική σταματούσε τα παιδιά έπρεπε να βρουν το στεφάνι που είχε το ζευγαράκι του ονόματός του. Μόλις έβρισκαν το σωστό ζευγαράκι κάναμε λίγες ασκησούλες γυμναστικής λέγοντας τα παρακάτω λόγια:

Πιάνω το στεφάνι επάνω το κρατώ,

κάνω μία σβούρα κάτω το πετώ,

μπαίνω πάλι μέσα στη μέση το φορώ

κάνω χούλα χουπ και βγαίνω στο λεπτό”

και τα παιδιά εκτελούσαν τις εντολές.  









Οι κανόνες της τάξης μας.

Αφορμή για τους κανόνες που πρέπει να τηρούνται στην τάξη μας αποτέλεσε η ακαταστασία που υπήρχε μία μέρα στο σχολείο.

Έτσι λοιπόν, αποφασίσαμε να βάλουμε τους δικούς μας κανόνες για να μπορούμε να συμβιώνουμε στην τάξη μας αρμονικά χωρίς προβλήματα. Συντάξαμε το συμβόλαιο της τάξης με το σύνθημα "για να περνώ στο σχολείο μου καλά τους κανόνες πρέπει να τηρώ αυστηρά". Γράψαμε το συμβόλαιο, βάλαμε την υπογραφή μας- γραφή ονόματος μας-  και ορκιστήκαμε με ανάταση του χεριού μας.

Διαβάσαμε το παραμύθι "Όλα επιτρέπονται;"


Παρατηρήσαμε και σχολιάσαμε ποια συμπεριφορά του ήρωα του παραμυθιού είναι επιτρεπτή και ποια όχι. Στη συνέχεια, δείξαμε εικόνες σωστής και λάθος συμπεριφοράς τις ομαδοποιήσαμε συζητώντας ποιες είναι σωστές και ποιες λάθος.

Φτιάξαμε τον κύριο Κανονάκη με τους δικούς μας κανόνες που θα εφαρμόσουμε στην τάξη μας και ύστερα από συζήτηση καταλήξαμε ότι κάθε μη εφαρμογή κανόνων θα έχει και συνέπεια. 












Ευγενικά Λογάκια

Η νεράιδα Ευγενία ήρθε και μας έμαθε ευγενικά λογάκια που γλυκαίνουν τη ζωή μας!






Η παρεούλα του ολοήμερου


Καρτέλες επιβράβευσης υπναρά




Οι ιδέες ορισμένων δραστηριοτήτων αντλήθηκαν από τους παρακάτω συνδέσμους:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου