ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

Πέμπτη 25 Νοεμβρίου 2021

Γεωμετρικά στερεά και σχήματα

  Αφόρμηση στάθηκε το παραμύθι "Ο αδερφός του Τριγωνοψαρούλη"


 

Αφού τελειώσαμε την ανάγνωση, προχωρήσαμε στον σχολιασμό του παραμυθιού και παρατηρήσαμε ότι ο Τριγωνοψαρούλης και ο αδερφός του ήταν φτιαγμένοι από τρίγωνα.

Με αφορμή λοιπόν το σχήμα του Τριγωνοψαρούλη, αρχίσαμε να μιλάμε για το σχήμα του τριγώνου ενώ στην συνέχεια, γνωρίσαμε και τα υπόλοιπα γεωμετρικά σχήματα. 


Έπειτα, παρακολουθήσαμε στο διαδίκτυο "Το παραμύθι με τα σχήματα" 

και ζωγραφίσαμε το δικό μας Σχηματοχωριό. 


Διαβάσαμε ακόμη, το παραμύθι "Η οικογένεια τριγώνου"...


και με αφορμή την ανάγνωση του παραμυθιού, τα παιδιά έκοψαν διάφορα σχήματα και προσπάθησαν να τα κολλήσουν ώστε να φτιάξουν μία Σχηματοχώρα.









 Έπειτα, παίξαμε κουκλοθέατρο...

                             

 και κατασκευάσαμε τη δική μας Σχηματόκουκλα, τον "κ. Τετραγωνούλη"... 





...και παίξαμε κουκλοθέατρο. 


 Επίσης, ακούσαμε τραγούδια για τα σχήματα από το διαδίκτυο...




 και ανακαλύψαμε σχήματα σε αγαπημένα μας τραγούδια.


 Τέλος, παίξαμε παιχνίδι κίνησης με τη βοήθεια των σχημάτων...


Οδηγίες:


 
 

και κάναμε on line ασκήσεις  με:

1. Παζλ γεωμετρικών σχημάτων:  

https://www.jigsawplanet.com/ZefiTheodorakakou/geometrika-schemata

2. Ομαδοποίηση αντικειμένων ανάλογα με το σχήμα τους:

https://learningapps.org/display?v=pq91n122520

Παίξαμε ακόμη, επιδαπέδιο ομαδικό παιχνίδι όπου, κάθε παίκτης παίρνει τη θέση του μπροστά από ένα σχήμα και έπειτα, ρίχνει το ζάρι  με τα σχήματα και ανάλογα με το σχήμα και το χρώμα που θα φέρει η ζαριά κάνει ένα βήμα μπροστά.

Λύσαμε ακόμη, αινίγματα και παίξαμε παιχνίδια αναγνώρισης σχημάτων.


Εργαστήκαμε τέλος, στο παρακάτω φύλλο εργασίας με τίτλο: "Μοτίβα σχημάτων"

                          

Έπειτα, αναρωτηθήκαμε τι είναι τα σχήματα και καταλήξαμε ότι πρόκειται για αποτυπώματα των γεωμετρικών στερεών, όποτε παράλληλα, γνωρίσαμε τα γεωμετρικά στερεά μέσα από την ιστορία των κατοίκων του πλανήτη Γεωμετρία.



"Σε έναν παράξενο πλανήτη, στον πλανήτη Γεωμετρία, ζει η κυρία Ασημίνα η οποία είναι νηπιαγωγός. Στον πλανήτη αυτόν οι κάτοικοι είναι διαφορετικοί από εμάς. Εκεί ζούνε τα Γεωμετρικά Στερεά. Ο Κύβος, η Πυραμίδα, ο Κώνος, ο Κύλινδρος, η Σφαίρα και το Ορθογώνιο Παραλληλεπίπεδο...
 

"...μια μέρα λοιπόν, ήρθε ένας κύριος  στο νηπιαγωγείο της κ. Ασημίνας  για να το βάψει. Την ώρα όμως που τα Γεωμετρικά Στερεά έβγαιναν στην αυλή για διάλειμμα, δεν προσέξανε τους κουβάδες με τα χρώματα και μπαμ!  Πάρτους κάτω. Τα Γεωμετρικά Στερεά πατήσανε πάνω, κυλιστήκανε και όταν ήρθε η ώρα να μπούνε μέσα, είδαν ότι όλη η αυλή ήταν γεμάτη με αποτυπώματα.  

Τι μυστήριο! Πως βρεθήκαν εκεί;  

 Πώς δημιουργήθηκαν αυτά τα αποτυπώματα;  

Θέλετε να τους βοηθήσουμε να ξεδιαλύνουν το μυστήριο;  

Αυτά είναι τα αποτυπώματα, παιδιά".  


Ακολούθησε συζήτηση και προβληματισμός για το πως έγιναν τα αποτυπώματα και στη συνέχεια κάναμε υποθέσεις από ποια γεωμετρικά στερεά βγαίνουν τα αντίστοιχα σχήματα. Έτσι, πειραματιστήκαμε και μέσα από την επαλήθευση ή την διάψευση των υποθέσεων μας ανακαλύψαμε από ποια γεωμετρικά στερεά βγαίνουν τα αντίστοιχα σχήματα.






Στη συνέχεια, παρατηρήσαμε τους πίνακες του ζωγράφου Kandinsky, όπου απεικονίζονται γεωμετρικά σχήματα και ζητήσαμε από τα παιδιά να τα ονομάσουν.


Αποφασίσαμε να γίνουμε κι εμείς μικροί ζωγράφοι και να δημιουργήσουμε τους δικούς μας πίνακες χρησιμοποιώντας τα γεωμετρικά στερεά.







Τους πίνακες που κατασκευάσαμε τους κάναμε σουπλά για να τα χρησιμοποιούμε στη γωνιά της πλαστελίνης.


                                      

Τέλος, παίξαμε στην τάξη τα παρακάτω διαδικτυακά παιχνίδια σαν εμπέδωση των όσων διδαχθήκαμε τις προηγούμενες μέρες: 

Παιχνίδια  -  Γεωμετρικά σχήματα

1.Βρες το σχήμα και ανακάλυψε το παζλ:
https://learningapps.org/display?v=pnmbv7z1v20

2.Βρες ποιο σχήμα είναι:
https://learningapps.org/display?v=petm6trza20
https://es.liveworksheets.com/ux1242115fy
https://es.liveworksheets.com/un1347670oh

3. Γεωμετρικά σχήματα με ψαράκια:
https://learplay2.blogspot.com/2020/04/blog-post_30.html

4.Memory game:
https://learningapps.org/display?v=ppar691bc20

5. Βάζω τις εικόνες στη σωστή θέση
https://learningapps.org/watch?v=prrn9nq4t20&fbclid=IwAR13OybM0zwlASBmadf-FnVbGNQKeVCQbs1ocSwJZbbPRwnT_8c1wh6Z2iE
 
Πηγές:
https://metovlemma.blogspot.com/2018/11/blog-post_22.html
https://blogs.sch.gr/nipmarits/category/schimata/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου